torsdag 5 januari 2012

Torsdag...

Hallå igen!!

Passar på att skriva ett inlägg medans Ally sover... Hon har sovit sen kl. fyra så jag misstänker att hon vaknar snart! När Per kom hem från jobbet åkte vi direkt till Arvika för att besiktiga hans bil. Jag sa på vägen att Ally bringar tur, och det gjorde hon! Bilen gick igenom..:) Så skönt. Vi har tänkt oss att byta bil inom en snar framtid så det känns bra att både min och Pers bil är besiktigade! Väldans onödigt att ha 3(!!)  bilar till två personer också...
Påväg hem från Arvika stannade vi till på Åmots pizzeria som fick stå för dagens middag... Jag tog en sallad, sådär god men nyttigare än en pizza.

Ett av mina nyårslöften var att få bort "degen" till mage som kom på köpet efter att Ally föddes... Att vara mammaledig innebär en massa fika, vilket inte precis gör degen mindre jäst! Men nu jäklar ska jag börja träna. Jag fick träningskläder av Per i julklapp (det var det jag önskade mig, men jag tror minsann han vill få bort degen också:) Så nu ska kläderna komma till användning! Jag vill inte träna själv, men jag tror Pernilla var sugen på att följa med... Annars ska jag vara som ett klägg på Per & Cirre när dom tränar.. Haha!!

Nu ska jag sätta mig i soffan och knapra vindruvor... (inte precis godis men någorlunda gott iaf)!
Kommer ni förresten ihåg att de stod "frukt är naturens godis" på en plansch i taket hos tandläkaren?! Jag blev alltid så irriterad när jag läste det, godis är ju myyyycket godare!:)

Jag skulle beställa lite kläder till mig själv från H&M förut, men det jag ville ha skulle komma i februari och april så det sket jag i.. Herregud, för en som vill ha allt helst igår så var det typ dödsdömt! Jag orkar inte vänta så länge. MEN däremot hittade jag handdukar, matta, doftljus och en förvaringskorg till lilla badet... Alltid är det något!:)

Imorgon ska vi luncha med Johanna J... Länge sen vi sågs nu, så det ska bli trevligt!!

 Fru Johansson i egen hög person.

Baksidan på vårt hus. Ryggtavlan som syns i bild tillhör mannen i mitt liv!:)

Nu har Ally vaknat, så nu får de bli lite mys!
God kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar