fredag 6 januari 2012

Fredag...

God kväll...

Har precis lagt ner lillan i soffan, hon somnade på min arm efter ett utmattande bad...

Jag har abstinens... När Per ringde förut från matbutiken och frågade om det var något han skulle köpa med, hade jag karaktär! Jag sa nej det är bra, inget godis, inga chips, ingenting... Och nu ångrar jag mig så innihelvete.. Jag kommer snart gå till skafferiet, plocka fram den förgrämmade marsipangrisen som Per fick av sitt jobb i julkapp och sluka den hel!! Jag som hatar marsipan.. URK! Men jag behöver sockret...
Jag återkommer med resultatet av detta stora problem!

Vi såg på skidskytte förut. Ni som känner mig vet att jag är urusel på sport och tydligen lika värdelös på geografi... Det kom en grönklädd människa med ett gevär på ryggen och det stod på resultatremsan "BLR" som land... Det minsann fick mig lite intresserad då jag imponerat säger: Men GUD har Bulgarien en skidskytt??? Jag blev mäkta imponerad eftersom jag verkligen inte tror att de har snö där. Per gav mig en knäpp på näsan direkt och talade om att BLR stod för Belarus, nämligen Vitryssland... Så då blev det lika dötråkigt igen!
Men man får se livet från den ljusa sidan. Jag lärde mig nåt nytt och Per blev nöjdast för att han fick tillrättavisa mig!!

Jag har förresten börjat se på The Voice. Jag är tydligen totalt tondöv också för min bedömning på en kille där var: -nej, men fy, detta va ju itte alls bra... Varpå alla domare i programmet trycker på knappen och jublar! Han är ju skiiiiit bra.. Jaha, smaken är som baken! :)

Vilken tur att jag bara är en enkel knegare på H&M... Det passar mig bäst! Där behöver man inte kunna landsbeteckningar, sport eller vara musikalisk.. Vilken tur för mig ( och alla andra på butik 408 Ch-berg) :)

Prinsessan myser...


 Här är en gammal bild på mitt syskonbarn Theo.. Skulle tro att han är ca 3 mån här!

Nog tjatat för ikväll...
Over and out!

1 kommentar:

  1. Haha, det är inte lätt. Jag håller också på att avgifta mig efter julens frosserier. I mitt fall försöker jag motstå en klump kvarbliven pepparkaksdeg jag har i frysen.

    SvaraRadera