lördag 21 januari 2012

Lördag...

God kväll...

Passar på att slänga in ett inlägg nu.. Har varit dåligt med det nu, men det beror på överfullt schema!!

Igår lämnade vi A hos sin farmor& farfar för att åka och inhandla allt som behövdes till dopet.
Mat, kläder, tårta, dekorationer osv... Det blev endel, men vi samarbetade bra tillsammans så det gick relativt smärtfritt!:)
När vi kom tillbaka sov lilla sessan gott så vi fick vänta ut henne.. När hon vaknade blev det matstund och sedan packade vi ihop och tackade för oss. Jag tog bilen och durade direkt till Arvika. Tjejmys hos Lovisa stod på schemat. Vi hade lite knytis så alla hade med sig varsin "grej". Så det blev kex, ost, räkor, dricka, chips och massa godis... MUMS! Så himla roligt, måste göras snart igen. Ally somnade klockan 22:30 och var sedan helt lialös. Sov som en stock, inte en reaktion när jag klädde på henne eller satte henne i stolen!

Vi åkte hem runt 00:30.. Blev mycket senare än jag tänkt, men vad gör det när man har så trevligt?
Vi plockade upp Per & Cirre på hemvägen. De hade varit på pubkväll i Valfjället och då fick vi agera taxi åt 2 alkoholstinna grabbar!

Ally vaknade kl. 9 och somnade om en timme senare efter lite mys & mat... Då åkte jag till Charlottenberg för att hitta mig en outfit till dopet imorgon. Det var lättare sagt än gjort... Blev till slut en cremevit blus. När jag kom hem sov mina små gryn fortfarande!! (Då var klockan 12:30)
Jag satte mig då och gjorde de sista servettringarna... (trodde jag iaf)

Denna eftermiddag tillbringades i Hammars folketshus. Dukning och förberedelser inför morgondagens dopkalas stod på schemat. Det var Per, jag, mamma, svärmor Karin, svärfar Dan och Cirre så det gick som smort... Så skönt att det är fixat! Det var givetvis lite saker som fattades så jag och mamma fick ta en tur till centret ännu en gång... Nu tror jag att det mesta är i box, hoppas det iaf!:)

Nu väntar jag på pizza... Har verkligen ingen ork alls till att ställa mig vid spisen!:)

Hoppas på en god natts sömn... Kan vara bra med fulladdade batterier inför morgondagen!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar