fredag 13 januari 2012

Fredag...

God kväll!!

Här hos oss kan vi inte förknippa fredag den 13:onde med otur.. Vi har nämligen haft en kanon dag och än så länge har inget tråkigt hänt!

Vi lämnade Ally hos farmor för ett besök på banken. Det känns bra att vi har varit där och snackat lite räntor, amortering, sparande och annat ekonomiskt relaterat... Vi öppnade ett sparkonto till lilla A idag. Så när hon fyller 18 har hon lite pengar på banken att hämta ut! På sparbanken får man 300:- i startbidrag när man öppnar ett sparkonto till ett barn... Så helt tomt är inte hennes konto!:) Hur mycket är vettigt att sparar till de små liven? Vi tyckte att 500:-/månad var lagom. Så vi prövar så till och börja med!

När vi var klara på banken åkte vi hem till Västby. Nere hos svärföräldrarna var det full fart... Allys kusiner Moa & Minna var på plats! Minna är 10 månader och Moa 3 år. Den lilla av damerna har börjat stappla lite smått redan, så söt. Det utbröt en skriksession en stund, alla tre gastade i kör. Hjälp vilken ljudnivå!:) Som tur va gick det över fort... Det är kul att de är så jämngamla ändå tjejerna, de kommer ha mycket roligt ihop.

Vi packade ihop och tackade för oss när Lilla A blev trött. Åkte hem och jag svirade om till träningsoutfiten (dvs ett par mysbyxor som är extremt konstiga i modellen som jag köpte när jag var gravid på bik bok, en underställströja i strl förliten, långkalsonger och stickad mössa och vantar i brunt). Vilken jäkla hillbilly tänker ni, och jag kan inte göra annat än att instämma! Jösses va hemskt...:) Trots outfiten blev det en härlig promenad, blåste liiite väl mycket men det var friskt! Hade med Ally i vagnen idag, hon sov så gott där. Hon hade det bra i den ombonade hytten!

När vi kom hem från Åmot satt Cirre i soffan. Han & Desirée har varit utomlands i en vecka så det var ett kärt återseende! De hade köpt en så söt disney klänning till A. Tusen tack igen!
Jag slängde ihop en sallad av det som fanns hemma och serverade mig själv och grabbarna. Grabbarna hade käkat tårta när jag kom hem så nån efterrätt ordnade jag inte med! No more fredagsmys, eller tisdagsmys eller torsdagsmys...

Måste ju tillägga att Per har varit så söt idag... Han hade köpt en blombukett och en inredningstidning till mig! Har i princip aldrig hänt så nu sitter jag och funderar över vad han har gjort för hyss..:) Skämt å sido, men det var iaf väldigt uppskattat!



Krypträning pågår...

Moa gör den roligaste grimarsen ever!!

Söta Moa!
Busiga Minna..:)

Ally sover uppe sedan en timme tillbaka och nu minsann hör jag gubben snarka i soffan, dags att kasta sig i säng med andra ord!
Natti natti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar