måndag 30 januari 2012

God kväll...

Jag passar på och skriver ett inlägg nu.. Ally sover och sedan är det massa bra på tv:n som måste ses. Mammor & minimodeller och familjen annorlunda... Jag gillar att det börjar lite nya program nu igen!

Annars har det inte hänt alls mycket sedan sist jag skrev. Kom fram till försäkringskassan efter många om och men.. Får min föräldrapeng utbetalad på onsdag, yes! Den kommer sitta fint minsann.
Det blev som förmodat ett djupt hål efter rumpen i soffan... Ally var jätte trött så vi låg i soffan och mös länge och väl.. Inte helt fel att ha en ljuvligt doftande bebis på armen!:) När hon vaknade blev det mat på henne, sen fick jag börja med dagens middag. Det blev en fläskfilégratäng, så jäkla god! Fläskfilé, färska champinjoner, lök, västerbottenost, grädde, rött vin och fond kan inte bli annat än succé tillsammans!:)

Ally fick förresten vara med i köket en stund. Hon fick sitta uppallad i vagnen medans jag grejade. Det var riktigt spännande minsann:) Där ser ni hur noga vi är här hemma.. Vagnen som rullar på grusvägar körs in i köket.. Det är faktiskt inte så farligt som det låter.. Blir inga märken alls, med det är nu när det är snö de.. Annat blir det till våren, då är allt bara gegga här hemma. Apropå våren, kan den inte bara komma nu?! Jag längtar såå tills det blir vår och sedan sommar... Allt känns så mycket lättare den perioden på året tycker jag.

Man längtar inte precis mindre heller när man ser alla butiker som skyltar med vår- & sommarkläder. Varje januari är det samma visa.. Man sitter och förälskar sig i plaggen som visas i katalogerna, man beställer och är mer än nöjd... MEN det tar typ ett halvår innan man kan använda de lätta plaggen, och när väl temperaturen är rätt känns kläderna helt fel. Man har tröttnat, det har ju kommit massa nytt... Har gått på den niten mååånga gånger så igår beställde jag bara sådana kläder som jag kan börja använda redan nu.
Så i slutet på denna vecka dimper det ner ett H&M paket till lilla mig...:)

End of the day.
Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar