söndag 15 januari 2012

Söndag!!

God kväll...

Idag har det varit en intensiv dag... Vi började dagen med frukost på sängen och vinterstudion på tv:n. Vi låg och degade ett tag och Ally somnade mellan oss efter en stund. När A sov passade jag på att göra mig i ordning. Mamma kom och hämtade mig strax efter kl 11. Hon skulle följa med mig till Sportshopen och köpa träningskläder...

Ja ni läste rätt, träningskläder! Så nu sitter jag i soffan hos Barnvakterna i Åmot och njuter av att ha rört ordentligt på fläsket... Känns att det var evigheter sen sist! Min svägerska Emma frågade i fredags om jag ville med på zumba och det tackade jag inte nej till... Det var riktigt kul, en arm hit och en arm dit, höger ben fram å vänster ben bak, skaaaakkka lite... Ja ungefär så! Såg antagligen ut som en mars-människa som bad till högre makter, men va tusan, den bjuder jag på! Jag lär mig nog tids nog...

Efter en snabb shoppingtur (allting är relativt) blev det hem och göra mat till mig, Per & Cirre. Jag slängde in pommes & korv i ugnen (på så vis slipper man att diska stekpannan= perry pannkaka). Medan vi satt och åt kom dagens besökare: min kusin Andreas, hans blivande fru Katarina och deras busfrön Milla & Lova. (De gifter sig den andra juni i sommar, och som vi längtar efter att få gå på bröllop!) Ally fick en superfin kofta och en tröja, tusen tack snälla ni!

Nu funderar jag på att gå och väcka lilla hjärtat som sover som en stock i mormors säng... Per hade kvällsskiftet på änghagen idag så då fick A vara hos mormor & morfar.

Bilder från idag kommer imorgon.


Natti natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar