fredag 13 januari 2012

Fredag...

God morgon!!

Här på skogslyckan bestämde lilla A att det var morgon 8:30 idag (första gången hon vaknat så tidigt!!)
Då fick det bli mys i sängen och sen ett bad på lilla fröken. Det var tydligen utmattande för efter att ha fått på en ny blöja och dagens outfit somnade hon i vår säng, kl 9:30...:)
Så nu sitter jag här och äter frukost framför datorn...

Borde gå och göra mig i ordning nu medans hon sover, men jag har inte riktigt kommit igång än... Jag måste packa lilla väskan tills Ally ska till farmor också. Inte för att det är mycket som ska med, men det är ju lite roligt och lägga ner ombyte och så..:)

För ungefär ett år sedan blev jag gravid, enligt beräkningen tror jag att det var den sjätte januari. Eftersom Ally inte var helt planerad tog det några veckor innan vi förstod vad som var på G. Jag testade positivt dagen före vi skulle på en fest med mitt jobb och alla centrets anställda, den 11:e februari... Chock! Då fick jag dra till med en nödlögn, urinvägsinfektion! Undkom den kvällen med några enstaka pikar...:) Sedan gick tiden, fick ringa BM och tala om läget. Vi fick komma och göra en undersökning. Vi ville ju veta hur långt gånget det var... Vi tippade då på kanske 5-6 veckor. Gissa om vi blev paffa när hon säger 12 veckor!! Vi som höll på med ett husbygge fick lite eld i baken... Herregud, vi kan ju inte bo hemma med en nyfödd! Nu var pressen stor på mannen i huset, han måste bli klar i tid...

Och klara i tid blev vi... Vi flyttade in 26:e augusti och 3:e oktober föddes världens finaste tjej!

Tänk så snabbt tiden går. När vi satt och pratade igenom de kommande kontrollerna (2 månaders, 3 månaders osv...) kändes det som en evighet tills vi skulle behöva ge henne en spruta. Men till veckan är det dags... Det hugger redan i mammahjärtat. Stackars lilla! Men, jag vet att sprutorna är för den goda sakens skull så...

Nu ska jag gå och göra lite hushållsarbete här hemma...


 I denna lilla magen bodde denna söta lilla fröken...



Har suttit länge och väntat på fler bilder som laddades upp, men det sket sig... Tyvärr!

Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar