söndag 22 januari 2012

Söndag..

God kväll!!

Efter en intensiv dag har jag äntligen slagit ner rumpen på min härliga stol...

Vi började dagen kl 7 med att inse att Ally sovit hela natten utan mat!! LYCKA..:)
Sedan somnade vi om och sov tills kl 9. Jag, mamma och svärmor skulle till "vår" lokal och fixa med det sista inför kalaset... Timmarna som följde efter vi kom hem ägnades åt pepptalk med Ally, matning, duschning, fixa, stryka osv! Timmarna gick snabbt och vips var klockan två och vi fick bege oss till kyrkan.

Ally somnade i stolen så henne fick vi väcka strax efter 14:30, vi ville ge henne lite mat innan! Vi hörde & såg människor valla in i kyrkan och plötsligt var klockan 15:00... Dags att stega in i kyrkan! Å så bra det gick.. Vår lilla tjej skötte sig exemplariskt och visst blir man lite stolt när de är så duktiga?!
Emmelie sjöng Kärleksvisan och Himlen måste sakna en ängel... Så himla fint!! Tänk om man hade den pipan. Och Mia, vår präst.. Vilken härlig människa!! En stor eloge till henne. Dopet blev inte alls stelt och tråkigt, tack vare henne.

När det var klart i kyrkan packade vi ihop och åkte till Hammar folketshus... Där väntade alla gäster (ca 80), och det var full rulle i köket... Så vi behövde inte göra så mycket. Blev att vi skärde lite bröd sen var det klart:) Vilken tur man har nära och kära som sliter så för vår skull!
Det var ganska många barn med på dopet och alla dessa levde rajjjrajjj...:) Men det var bara roligt.. Det blev verkligen inte stelt eller så.. Bara trevligt!
När det var dags för presentöppning fick vi en smärre chock.. Jösses, är allt det där till lilla Ally? Ett överfyllt presentbord väntade på oss. Prinsessan var på vift mest hela tiden, bytte famn fram och tillbaka.. SÅ kul att många vill hålla och gosa med henne.

Det hela var över relativt snabbt... Folk gjorde sig färdiga och åkte! Då minsann var det till att duka av, plocka skräp, packa ner alla presenter, diska, sopa, skura... Ja det var endel, men det gick jätte snabbt. Vi fick självklart hjälp av min familj & Pers föräldrar.
Så nu pustar jag ut och njuter av att denna dag är till ända...
Det har verkligen varit en kanon dag på alla sätt och vis!! Vi är så nöja...

TUSEN TACK SNÄLLA NI FÖR ATT NI GJORDE ALLYS DAG SÅ FIN!!

Här kommer lite bilder från min iPhone...

Dukat och klart...


De berömda servettringarna... De blev klara i tid trots allt!:)

Cupcakes...

Cupcakes...

Presenter...


En liten lista över allt hon fick... (Hoppa över om du vill, detta skriver jag mest för min egen skull)

Elsa Beskow bestick, pipmugg och skål av Fam Tjulander
Elsa Beskow bestick, pipmugg, tallrik och skål, halsband av farmor & farfar
En maileg kanin av Fam Portén
En maileg kanin och pumpkin klossar av Markus & Johanna
En pluto leksak av Hans, Emma, Moa & Minna
En nappförvaring och en liten leksak av Maud, Anders, David, Anna & Tomas
Halsband av Pers farmor Astrid
Halsband och en liten klocka av Cirre & Desirée
Halsband av Maria, Ove, Peter, Sara, Mattias & Lisa
Halsband, en vas och 2 små silverburkar av Kari
Två små silverburkar (min första tand, min första lock) av Reine & Annika
En stor sittpuff av Anneli, Panders, Jonna & Emmi
En pumpkin leksak av Patricia, Olof, Arvid & Irma
En rosa gitarr från jabbadabadoo av Markuu & Verona
Ett fotoalbum & pengar av min farmor & farfar
En vällingförvaringsbox och nappflaska från pumpkinserien av Sandra, Björn, Nanny, Becka & Pierre
Födelsedagståget i pumpkinserien av Fam Myrvold
Kläder, Maileg kanin och vagn, tripp trapp stol och pengar av mormor & morfar
Ett fotoalbum av Inger & Bengt
Pengar av Andreas, Katarina, Lova & Milla
Presentkort på PoP & 3 förvaringsboxar av Ida, Emil & Theo
Presentkort på Pernillas barnkammare av min moster m familj
Presentkort på Pernillas barnkammare av min morbror m familj
Pengar av Niklas & Sofia
En ängel av Fam Gunnarsson & Elin

Jätte bra presenter som vi är mer än nöjda med! Tusen tack igen.
Jag hoppas inte jag glömt något, men man vet aldrig... Hjärnan är slut nu!!:)

Nu ska jag se om Lilla hjärtat känner för att vakna... Hon har sovit länge nu. Slitsamt att vara i centrum en hel dag vettni!

Over and out!

1 kommentar:

  1. Oj ser ut att ha varit en lyckad dag för lilla fröken ...

    SvaraRadera