tisdag 3 januari 2012

Tisdag...

Hej!!

Här på skogslyckan är det barnfritt ikväll... Ally har packat väskan för en natt hos mormor & morfar! Fick ett meddelande förut att det gick så bra så! Kan tänka mig att hon är nöjd med uppmärksamheten hon får där...:)

Jag, mamma & Ally var i Ch-berg förut. Jag skulle hämta inbjudningskorten som jag beställt på panduro... Vi passade även på att luncha med Ida, Jenny & Agneta, trevligt värre!:)
Så kvällen har ägnats åt att pyssla med inbjudningskorten (som förövrigt snart är färdiga)... Mamma ska hjälpa mig skriva på dem imorn, sen ska de skickas ut!

Lilla Prinsessan är 3 månader idag!! (VARNING, vill du inte läsa babybabbel hoppar du över detta)

Tänk att 3 månader har gått så snabbt.. Var tar tiden vägen? Känns som att det var igår hon föddes.

Som 3 månader gammal och 5350 g. tung är Ally en mycket nöjd bebis... Hon tycker om att ligga i sitt babygym och kolla på tv, kommer någon och pratar med henne så blir hon mer än nöjd! Hon bjuder ofta på leenden och är otroligt charmig. Duktiga tjejen somnar i egen säng utan gråt och sover oftast 6-7 timmar i sträck på natten (vilket uppskattas av föräldrarna). Att åka i vagnen är ett riktigt sömnpiller, där kan hon inte hålla sig vaken... Att bada är en riktig höjdare, där kan hon ligga läääänge!!:) Att suga på hela handen, sin tröja eller filten är smaskens... Finns egentligen massor att berätta, men då skulle jag få sitta här i all evighet!

Jag hade tänkt slänga ut julen här hemma idag, men jag tror det får vänta tills imorn! Eller kanske att jag gör det nu, Per sover ändå så... Jag är inte trött, vi sov till kl 10 idag! Ännu ett plus med Lillan, hon är riktigt morgontrött!:)

Dagens middag: Fläskfilégratäng med ris & sallad... MUMS!

Passade på att fynda lundmyr kläder när kidsbrandstore.se hade rea!!


Inbjduningskort... Nu är 32 st. färdiga!:)

 Morgonmysig...
Älskade unge!

Nu ska jag gå och riva ner julgardinerna... Skönt att få fram det vanliga igen!
Jag avlägger också en stilla bön att grusbilen ska ha vägarna förbi här! (så slipper jag kana av vägen imorgon). AMEN!

Natti natti!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar