onsdag 25 januari 2012

Onsdag...

Hallo!!

Och fortfarande är det onsdag ja...:)
Vi har precis kommit hem från farmor Karin... Vi tog vagnen och gick en liten promenad ner dit. Solen sken och det var så fint, men burr så kallt! Blev iskall på kinderna. Tur att jag hade pälsat på mig förövrigt.

Ally sov första tiden under vårt besök och missade då att kusinen Moa kom på besök. Lilla Moisen var inte helt frisk så hon slocknade i sängen medans jag och Karin grejjade med gardiner. Min svärmor hade sytt jätte fina hissgardiner som jag minsann blev lite avundsjuk på... Hon var här igår och då gav jag henne tipset att hon kunde sy på en bred spets för att "liva" upp lite.. Så det hade hon gjort och det blev jätte fint!
Nu satte jag griller i skallen på henne att det vore fint med kuddfodral sydda i samma tyg och med spets. Haha nu blir det nog kuddfodral också:)

Ally vaknade efter en stund, men hade tydligen inte sovit färdigt.. Det var skrattande som slutade i vansinnesutbrott hela tiden så vi fick packa ihop och tack för oss. Jag tog en liten extra sväng påvägen hem och nu sover hon gott...

Jag hade tänkt åka och handla... Men det blev det inget av, får göra det när Per kommer hem ist. Om inte han kan köpa med påvägen vill säga ( hoppas, hoppas han kan det).
Är ju lite svårt när de är fler som åker ihop.

Jag antar att Per ska snickra på sitt snygga skjul idag så då åker jag hem till mamma & pappa.

Hjälpredan i tvätthögen...

Sunkig morsa & söt bebis...

Baksidan på tomten.. Mkt finare nu när det är snö, annars är det bara massa gegga!

Pers påbörjade bygge!:)

Sittbänken i vårt kök... Den gillas skarpt!


Ally & farmor Karin.
Kortet är taget på julafton -11


På återseende!

2 kommentarer: