tisdag 10 januari 2012

Tisdag...

Hejsan!
Nu sitter jag och njuter i min lilla hörna... Ally sover i vagnen, Per ligger mätt och belåten i soffan och jag får lite egentid.

Lilla stumpan har blivit täppt i näsan, vilket resulterade i en lite orolig natt... Hon somnade kl 22 och sov till 03... Sen var det jobbigt för A, somnade och vaknade, somnade och vaknade. Så höll det på i princip tills vi bestämde oss för att det var morgon kl 9!
Det märks att hon inte är helt pigg. I vanliga fall brukar jag veva igång tummen mobilen som hon har över sin säng och lägga henne där medans jag gör mig i ordning. Men idag var det inte populärt och ligga där själv. Vilket resulterade i en snabb sminkning och håret uppsatt i en tofs (sexigt värre)!
Jag pälsade på lilla gumman för fullt och vi åkte till Norge och köpte blöjor. Hon sov så gott i bilstolen, men vaknade direkt vi kom hem och då var det inte ett gott liv... Gav henne mat och la henne i vår säng, i hopp om att hon skulle få en god tids sömn... Men icke, vaknade efter ca 40 minuter och ville verkligen inte sova mer! Så har det hållit på i princip hela dagen. Jobbigt för både mamma och bebis när det blir denna dåliga cirkel...  Nu sover hon i vagnen, hoppas hon somnar till ordentligt och sover de timmar hon behöver!:)

MEN dagen har ändå varit mycket trevlig. Johanna kom och höll oss sällskap! Vi har druckit te och pratat i mååånga timmar idag, och det med en lite gnällig bebis emellanåt! Det är så himla kul att hon kommer tills oss och hälsar på! Det betyder väldigt mycket:) När vi träffas kommer jag alltid på mig själv med att sakna jobbet! Jag trivs med att gå hemma och vara mamma, det är absolut inte det, men jag har fruktansvärt mycket energi... Och den energin kunde jag göra av med på jobbet. Det blir inte riktigt det samma när man går hemma!
Jag har tänkt börja jobba nån enstaka helgdag i vår, det längtar jag till!:)

Att vara mammaledig innebär ju också en liiiiten sänkning av inkomsten... Detta är ett stort minus för en slösa som mig! Jag bara kan inte vara ekonomisk... Hur gärna jag än vill. Jag älskar att unna mig saker och inte behöva snåla. Att vara ekonomiskt oberoende skulle med andra ord vara perfekt för mig!:) Drömma kan man alltid göra.. Det kostar iaf ingenting (det var min dagens av att vara ekonomisk)... :)


Mina härliga arbetskamrater!! Å snygga är dom också...
(tjocisken till höger i bild är jag)


Här är det fina flickor igen... På fru Johanssons bröllop!
(Även här är det jag som är tjockisen)

Nu ska jag gå och se om min sämre hälft är vaken eller om han slaggar i soffan...
Det är väl bäst att skriva en liten notis ang sämre hälft, det är ett skämt. Finns allt för mycket folk därute som inte förstår sig på ironi.. Och då underlättar jag för er och talar om att det är just ironi! :)

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar