torsdag 9 februari 2012

Torsdag...

Ja så närmar sig även denna vecka sitt slut... Pappa Per har tagit ledigt imorgon så vi har redan tagit helgen! Skönt...:)

Idag har vi haft en bra dag minsann... Började dagen med ett besök på centret. Jag skulle byta storlek på vissa av Allys kläder och mamma hade lovat Theo en tårtbit på "kondis". Så vi mös i cafeterian med mackor och tårta, mums!:) Sedan åkte vi allihop hem till mamma, men jag, Ida och barnen blev inte långvariga... Vi hade en date med Sandra & Nanny kl 15 så vi gick dit medans mamma passade på å städa undan och laga mat. Blev ytterligare lite fika, lek för barnen och snack för oss damer. Trevligt värre!
Eftersom Per och Emil hade ett möte på banken efter jobbet blev det middag hos mor denna fina torsdag. Vi stannade inte så länge utan åkte hem då A blev trött. Och somnade i bilen gjorde hon bums, hon vaknade också bums vi kom hem... Då hade jag en trött liten fis som inte riktigt visste vad hon ville, men efter lite vila och mat i magen blev det hopp om liv igen. Och när pappa P kom hem, då minsann var det riktigt lyckligt! Hon lyckades smälla av en blöt liten rökare så Perra fick byta blöjan och när det var gjort blev det natten. Vi la ner henne i sängen och hon somnade utan ett endaste pip. f

Igår testade vi att ge Ally gröt... Och vilken succé! Hon åt som bara den, och det kunde inte gå fort nog, skrek mellan skedarna!:)

Mitt städprojekt blev lyckat igår... Som vanligt när jag drar igång blir det alltid mer än jag tänkt mig. Såg att listerna var fulla med damm. Kröp på alla fyra och torkade, putsade ett fönster, dammade, rensade och städade skafferiet, flyttar runt alla små pryttlar... Blev helt utsliten, så jag slog ner rumpen i soffan... Då tog det max 2 minuter så vaknade lillan. Tur att jag snabbt återhämtade mig! :)

Nu ska vi äta lite kvällsmat i soffan och kosa oss!

Den fina skålen från Sia fick A när hon föddes av godingarna på mitt jobb!

Risgröt är MUMS!

Den snygga ljuslyktan köpte jag i Karlstad och handduken med spetskant kommer från jotex.

Lilla badet nere.. (som städades när mannen i huset kommit hem)

KUSINMYS!

Bästaste mormorn bjuder på fika...

Theo & Nanny kollar in datorn... Självklart ska båda sitta i samma knä!:)


God natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar