tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag!

Hejsan!

Ja idag är det Alla hjärtans dag, dvs en av alla tusen jippodagar som folk hittar på nu för tiden.
Nej usch så bitter jag låter... Jag är inte alls bitter, jag tycker att det är en mysig dag och att idén från början är fin, men det svämmar ju över av alla dessa speciella dagar. Alla dagar är väl speciella på sina vis? Inte behöver det väl finnas en kanelbullensdag, pannkaksdag osv?
Jag hoppas inte Per köpt något åt mig (och absolut inte en sån ful nalle som dom säljer i såna pappersstativ på konsum)... För jag har inga planer på att köpa något till honom. Han får min eviga kärlek, det är väl det finaste man kan få?!

Ally sover en liten lur nu medans jag bloggar. Vi ska åka till Åmot senare... Mamma skulle bjuda på "Alla hjärtans dag middag", å det minsann tackar jag inte nej till (dubbelmoral..?) jag inser nu i skrivande stund att jag nog ligger inne med lite dubbelmoral minsann.. Jag och syster har ju ordnat en present till mamma dagen till ära. MEN iofs den skulle vi kunna ge alla dagar om året till henne. Hon är värd den presenten!! Förhoppningsvis blir hon så glad att hon vill agera barnvakt till helgen så jag och Per får gå ut och äta nåt gott..:)

När jag satt här och skrev kom jag att tänka på min kusin Rebecka... När jag berättade att jag skaffat en blogg, frågade hon vad jag tänkt skriva om... Jag berättade och hon frågade om det kommer någon dagens outfit! Haha, oh my god! Yeah right, då skulle ni ständigt få se mig i mina svarta adidasbrallor, baströja och mammafrillen (som Per säger, dvs en liten knut på skallen. Det är också betoning på liten, då mitt hår är jätte tunnt). Och det känns väl sådär intressant...? Men jag fick mig ett gott skratt här nu för mig själv!

Nu ska jag gå och göra något åt eländet som visar sig i spegeln... Lite mascara och foundation kan verkligen göra underverk en dag som denna!
Jag använder dessa produkter:
   
  
Solpuder från Chanel



Mascara från loréal
                          
Läppglans från clarins

Foundation från Lancome



Ha en super duper bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar