söndag 26 februari 2012

Söndag...

Ja, då var det återigen söndags kväll. Vi har haft en lugn och fin helg, så nu njuter vi de sista timmarna också.

Imorse när vi vaknade var vi ju som vanligtvis inte ensamma. Vi hade ju nattgäster, så klockan 8 var det full rulle här hemma. Blev lite lek och frukost innan lilla ligan begav sig hemåt. Jag, Ida & barnen tog kvällen tidigare än grabbarna, men det blev inte särskilt sent på någon.

Vi kom på att vi ville ut i det fina vädret idag. Ringde och frågade farfar Dan om vi fick låna hans fyrhjuling och om dom ville agera barnvakt under tiden, svaret blev ja så vi gjorde oss snabbt iordning och traskade ner. Vi tog en liten promenad så Ally somnade i vagnen. Vi fick fika innan vi skulle åka. Allys kusiner Moa & Minna kom under tiden. Vi tackade för oss och gav oss iväg. Åkte lite i skogen, på grusvägar och ut på sjön. Solen strålade, så himla skönt... När vi varit på sjön tog vi svängen förbi hemma och kollade läget. Ally sov som en stock så vi åkte igen. Karin frågade oss om vi ville ha mat när vi kom tillbaka. Tack gärna. Så 4 timmar senare lämnade vi dem mätta och belåtna.  Ally sov fortfarande ute i vagnen så vi rullade hemåt. Då började hon vakna till liv, så det blev mat med en gång vi kom innanför dörren!

Kom på att jag ville spela bingolotto. Tvingade Per att köra till Statoil och köpa lotter. Hade känslan av att jag kommer vinna!! Och det gjorde jag:))
-En sketen ny lott... Fasen, hade tänkt mig en ny bil men men. Kanske på den nya lotten?!

Ally somnade i mitt knä förut. Hon låg och snosade så gott, så jag durade av en kort stund också! Gottgottigottgott...

Nu ska jag sätta ner rumpen i soffan. Big brother (beroendeframkallande deluxe) börjar klockan 21 så nu blir det uppladdning. Känns extra skönt eftersom jag är nyduschad. Körde även en peeling på kroppen... Så nu är jag mjuk som en bebis!!:)

Ha en bra kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar