fredag 10 februari 2012

Ändrade planer...

Ja denna dag blev inte riktigt som vi tänkt oss... Planen var att jag & Per skulle åka till Jönköping och kolla på en grävmaskin (observera att jag endast skulle med som sällskap). Ally skulle få vara med sin moster  och mormor under tiden... Men det var något fuffens med denna maskin, så turen blev inställd. Och vilken tur det var, för lille Theo fick återigen feber inatt så han fick gå till doktorn idag. Så det var helt enkelt inte meningen att vi skulle ha den grävaren (och mig kvittar det, tycker det är myyycket pengar för en sån där mackapär).
Vi var ju tvugna att hitta på något annat istället när Per ändå var ledig så vi åkte en tur t Karlstad istället. Då kunde ju A följa med också! Vi började dagen på ikea med lite shopping och lunch. Det var jätte spännande med alla folk och lampor på Ikea, så Ally skötte sig exemplariskt. Men när vi betalat för oss, då blev hon akuttrött så jag bäddade ner henne i vagnen och rullade mot Bergvik och hon somnade bums. Sov genom vistelsen på köpcentret, packade in oss i bilen och åkte ut till Jula och elgiganten... Sov som en stock, inte en rörelse nästan... Och Per gick i de tråkaffärerna läääääänge!! Tillslut blev han färdig och då åkte vi in t stan och käkade mat. Då väckte vi lillskrutt så hon fick mat och ny blöja. Hon blev på ett strålande humör och vi stannade till på barnens hus. Där fick hon sitta utåtvänd i bärselen och OJ vilken nöjd unge... Ögonen var stora som tennisbollar och hon flinade hela tiden! Men att vara glad och nyfiken är slitsamt så hon somnade direkt vi satte henne i bilstolen och sover än...

Blev en lyckad familjedag i Karlstad... Inte så många inköp, men lite smått blir det ju alltid.
Per köpte en febertermometer och babyvakter t Ally, det var nödvändiga saker, men annars var det mest strunt!:)

Ikväll blir det hemmamys för hela slanten... Jag har köpt räkor, vitlöksbröd, ciabatta, vindruvor, brie och annat smått och gott tills ikväll... Mums!

Förresten, när vi var på barnens hus kollade vi in lite sittvagnar t Ally.
Jag har sneglat lite på en svart med rosa detaljer, men har varit övertygad om att Per skulle totaldissa den... Men han gillade den!!:) Det hade jag aldrig trott, så en sån blir det nog såsmåningom...
Och han verkade tycka att 2900:- var ett vettigt pris... Har han slagit i skallen mån tro?
Eftersom han nästan fick en hjärtinfarkt när jag berättade vad den vi köpte t A kostade så trodde jag han åtminstonde skulle harkla sig lite!! :)

Bilden kommer från Emmaljungas hemsida...

Bilder från denna dag kommer imorgon. Orkar inte lägga över från telefonen nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar