lördag 18 februari 2012

Bekännelse...

Yes, jag har kommit fram till att jag bör dela med mig av vad jag gjorde för några veckor sen när vi var på auktion... Nu trodde ni säkert att det här skulle vara jätte spännande, men det är de inte!:) Bara en gnutta roligt.

Det var en riktigt dryg auktion som jag, Per och svärfar Dan besökte för några helger sen. Tacka vet jag iPhone och 3g mottagning... Efter en stund orkade jag bara inte sitta och kolla på när de auktionerade ut massa skit (i min mening, det fanns ju givetvis nötter som bjöd som galningar på skräpet men), utan jag tog upp telefonen och började läsa lite bloggar. Jag gillar ju den lantliga stilen, och ville verkligen göra ett klipp!! Så inte ville jag åka hem. Satt lite i min egen värld när jag hör allmogeföremål...askar...gamla nycklar..
YES!! gamla nycklar är jag på jakt efter. Jag höjde min lapp och bjöd, såg Pers förvånade min i ögonvrån samtidigt som han säger -men, hallå, vad ska du med de till?? Snälla Johanna.
Jag hade fullt upp med att bjuda över en mycket envis dam så jag hann varken svara eller reflektera över situationen.
-50? yes, 60? yes, 70? yes, 80? yes, 90? yes, 100? ABSOLUT!!
SÅLD till nummer 129. Va? Det är ju jag! Herregud, att buda blev som värsta tänkbara drog för mig och jag bjöd för kung och fosterland. Mest för att jag ville ta den där tanten som verkligen gav mig en rejäl match.
Men gjort är gjort och oj så jag skrattade när jag hämtade brickan med mina saker.
Flera av föremålen kunde jag inte identifiera själv, men mitt sällskap kunde snabbt konstatera att jag hade köpt bl.a. en gammal hyvel... Haha, och det var en nyckel, som dessutom inte var alls så som jag ville ha den.

Jag sket i resten av autionen och vi åkte hem. 115:- fattigare (ja, de jävlarna tog 15:- i inropsavgift)
Men jag kommer aldrig glömma mitt första auktionsköp, och det kommer jag minnas med ett skratt!


Ja något sånt här såg de nog ut...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar