torsdag 23 februari 2012

DAG 2 - MIN DAG

Ja här kommer en liten summering av denna dag...

07:45 Ally börjar jollra bredvid mig. Tror inte att det är sant, men vaknar snabbt till liv när hon bländar av sitt tandlösa leende! Vi ligger som vanligt kvar och myser i sängen. Hon är alltid på så himla bra humör när hon vaknar och hon "pratar" för fullt. Ally ligger i sängen och pratar med täcket. Jag klär på mig, plockar fram dagens outfit till lilla damen och viker ihop tvätten på torkställningen. Sen flyttar jag över henne till spjälsängen och vevar igång tummen mobilen. Under tiden som hon roar sig där sminkar jag mig och bäddar sängen.

08:45 Klockan är inte mycket, men vi har fått massa gjort. Belönar oss med frukost, jag käkar några mackor och Ally drar i sig 120 ml ersättning.

9:45 Ally är super trött. Vi tar en promenad med vagnen i det underbara vädret. Hon somnar bums och sover i ca 40 min. Jag passar på att slå mig ner i solväggen (som visar 17 (!!!) grader varmt redan).

10:30 Food time igen för lillan. Blev en tallrik med banangröt. Som käkades med stor aptit. Sen låg hon på täcket och lekte lite och kollade på scooby doo.

12:00 Trött igen, och somnar efter en kort promenad. Jag passar på att njuta lite ute i solen.Vi får besök av mamma, Ida och Theo. Ally vaknar efter en timme,  nyfiken på våra gäster. Vi fikar och Ally käkar återigen en flaska ersättning.

15:00 Sov time igen. Hon somnar ute i vagnen och sover tills 17:30 då vår nästa gäst kom: Johanna. Ally ville träffa vår gäst så hon vaknade direkt hon kom innanför dörren.

19:30 Vår gäst åker hem och Ally är supertrött. Fick i henne lite Potatis/palsternacka och sen lite ersättning. Allt för att hon ska vara så mätt som möjligt när hon går till sängs... Hon somnar strax efter kl 8 i sin säng. Helt slut!

20:30 Jag har påbörjat en ommöblering på Allys rum. Ska gå och göra det färdigt.

22:00 Big brother time för mig & Perra. Vi duschar, hoppar i sängen och kollar dagens avsnitt där.

23:00 Vi säger natti natti....

En ganska vanlig dag för oss... De flesta dagar ser ut mer eller mindre såhär. Men olika aktiviteter och besökare förstås!:) Ally vaknar antagligen kl 01:00 för mat (vilket är ett nytt påfund, suck!) Och sen runt kl 06:00 igen. Vilken tur att hon somnar om där... Inge vidare å gå upp sååå tidigt!:)






Snön som snart är borta!!:)




Natti natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar