onsdag 27 juni 2012

Onsdag...

Hej hopp!
Återigen en dag med strålande sol, underbart.. Dock misstänker jag att det snart kommer ett bakslag!

Natten som var gick supert med lilla damen. Hon somnade ju som sagt direkt vi la henne i sängen, sen sov hon ända till 06:30 (då vaknade hon av att jag brakade in i rummet för att kolla om hon verkligen var levande). Gav henne lite välling då också sov vi vidare till 8:45! Perfekt.

Efter frukosten gav vi oss iväg på promenad. Blåste rejält, men solen värmde!
När vi kom hem sov Ally en stund och jag började läsa en bok... Och där var jag fast! Verkar vara en kanon bok, att storyn utspelas i Värmland gör det hela ännu bättre.
Vi gjorde oss i ordning och åkte för att fika på lögarberga. Ally somnade när vi kom hem och jag började med dagens middag: köttfärsgratäng.

Vi åkte och hämtade ut paketet från Jollyroom när Per kom hem. Så nu är stolen på plats! Mr P fick ta över efter mig.. Jag blev inte klok på skiten... Jag knycklade ihop instruktionshäftet, men fick vackert veckla ut det igen när jag kom på att stolen ännu inte satt korrekt. Nu håller jag tummar & tår för att A ska gilla att åka bil.

Var nere hos Allys farmor & farfar nu på kvällskvisten. Hon fick bada i stora badkaret och äta gröt där, gissa om hon var nöjd??:)

Fick en förfrågan av en anonym avsändare...

bara en fråga hinner din lilla använda samma kläder 2 gånger? lr e de bara nytt som gäller?

Mitt svar lyder..
Jag är en tvättäkta shopaholic morsa som mer än gärna shoppar till min lilla prinsessa. Vad gäller användning så hinner dottern använda alla kläder fler gånger. Hennes bordsskick är under all kritik, hon dreglar värre än en sankt bernhard och bajsen är många gånger långt upp på ryggen så kan jag meddela att det blir många ombyten på en dag.
Några plagg har endast blivit använda ett fåtal gånger, men det beror på att de antingen är helt galet opraktiska eller att de fått nån fläck som inte gått bort.
Att det finns att välja på i garderoben råder det ingen tvekan om, men onormalt mycket har hon inte. Då hade mannen stoppat mig (han tycker inte man behöver så mycket kläder).



Nu ska jag surfa lite, sen ska jag bege mig till Hagfors (där utspelar sig boken)... Per & Cirre spelar ps3 så jag passar på.

2 kommentarer:

  1. Haha du är för härlig Jojjo! Bra svar;-) kram Liselott

    SvaraRadera
  2. You go girl! Keep up the shopping spirit<3

    SvaraRadera