torsdag 14 juni 2012

För ett år sedan...

såg jag ut såhär...



Jajamensam, gravid i vecka 24-25 om jag inte minns helt fel. Här var det inga problem att vara på smällen, magen var fortfarande hanterbar, och jag kände mig relativt smidig...
Annat var det när jag gick hem från jobbet i vecka 37!! Då mina vänner jag kan lova er att smidig och hanterbar var lååångt ifrån min verklighet. Stödstrumpor och foppatofflor fick mig att överleva efter vecka 35 kan jag lova er. När jag tänker tillbaka fattar jag inte att jag orkade, men just då var det självklart för mig att jobba in i det längsta. (Jag hann vara hemma i 10 dagar innan A kom till världen)
Att Ally föddes 10 dagar för tidigt var tur, för dagen innan hon föddes låg jag i soffan och bölade. Bölade för att jag var så fruktansvärt uttråkad och ville jobba!!
Per försökte trösta mig med att han jätte, jätte gärna hade varit hemma från jobbet om han kunde. Idiot! Där och då var det inte precis vad jag ville höra.

Jag har aldrig skrivit nån förlossningsberättelse, och kommer troligtvis aldrig att göra heller. Kommer inte ihåg så mycket mer än att det gjorde ont, var varmt och att det gick fort! Tror jag nöjer mig med den sammanfattningen. Då kanske det någon gång i framtiden blir ett litet syskon.

För att ingen ska börja spekulera i hurvida vi ska skaffa en till snart eller dyl, kan jag härmed säga att ett syskon ligger långt in i framtiden. PUNKT!

Med det sagt, vill jag inte att någon ska få för sig att jag inte älskar mitt barn.. Jag älskar henne fruktansvärt mycket, men vill njuta av henne så mycket det bara går nu och i några år framöver!

Känns som att jag har garderat mig mot några "moralmorsor" som finns i cybervärlden nu...:)

Denna lilla skrutt föddes 111003 kl 05:15 på Karlstad BB.
3450 g tung och 51 cm lång.
KÄRLEK!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar