måndag 25 juni 2012

Lchf...

Ja, som rubriken lyder kommer jag pröva på lchf nu. Har efter en lååång tid övertalat mig själv att korven på magen och kuddarna på höfterna inte är okej längre. Har hela tiden hittat på ursäkter för att inte kunna dra igång, men NU är det dags.
Så mina vänner, verkar jag sur & grinig (mer än vanligt) är det pga mitt socker- och kolhydratsug överstiger det normala. Känner redan en stark längtan efter pommes, det börjar bra!

Så nu kommer det handla lite om detta här i bloggen också, kanske kul att läsa om mer än allt jag shoppar å lilla frökens framsteg?:)

Jag och Ally har idag spenderat några timmar i By. Jag, Ida & Theo bakade pizzamuffins a´la lchf medans Ally sov. De blev jätte smaskiga!:)
Idag har jag tänkt laga krämig kycklingfilé i ugn, till detta serveras ett lass kokta grönsaker. Nu återstår det bara å se om mannen blir lycklig över mitt nya påfund...

När mr P kommer hem ska vi åka på konsum och storhandla... Känns som att det är både billigare och mer lättvindigt! Ska även hinna men en promenad hade jag tänkt mig, men man vet aldrig vad man hinner nuförtiden!:)

Hoppas ni har en trevlig dag i regnet. Njut av att bara ligga på soffan å göra noll å ingenting!:) det gjorde jag idag på förmiddagen medans A sov, underbart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar