fredag 29 juni 2012

Fredag....

Nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmyyyyys!!!
Tja, inte riktigt vår verklighet för tillfället... Jag har precis kommit hem från en långpromenad med syrran å Per spelar ps3. Men snart ska jag plocka fram pepsi max och lite chips, måste bara blogga först.

Vad gäller Allys sovning går det sådär... Hon vaknar flera gånger/natt. Jag går dit, stoppar in nappen och stoppar om henne, hon somnar gott. I typ en timme, sen är det samma visa igen. Har gett både nappen och vatten, men tillslut fått gett upp när jag insett att det är mat hon vill ha. Då käkar hon snabbt upp, och somnar om direkt. Spörs och se hur denna natt artar sig!

Bilstolen... Min dröm om att få en glad liten bilbebis är slagen i 1000 spillror. Möjligtvis är det liiite bättre, men det är fortfarande skrik & gnäll. Suck!! Känns lönlöst att lägga ut pengar på att koppla ur en airbag om hon ändå inte gillar det bättre, så vi ska prova i syrrans bil. Då får hon sitta fram, hoppas det är bättre... Men några större förhoppningar har jag inte!

Nu slutar det negativa...:)
Igår åkte jag och Ally till Kongsvinger. Vi mötte upp pappa P på kongcentret! Vi skulle köpa födelsedagspresent till farfar/pappa Dan som fyller år idag. Grattis farfar!!:) Hittade en bra present på biltema. Själv slog jag till på ett supersnyggt linne och en sjal på HM. Den h&m butiken hade byggts om och hade tydligen nyöppning igår... Helt otroligt fin butik!! Nu känns vår i Ch-berg lite ehum, gammal??
Per och Cirre drog iväg och spelade tennis igårkväll. Jag satte på Ally pyjamas och gick en långpromenad. Hon somnade gott nästan direkt! När vi nästan var hemma stod det 2 "granngubbar" ute i vägen och pratade. Som den goda granne jag är stannade jag till lite och snackade. Höll med i allt dom sa och tog hem lite pluspoäng. Skämt och sido, men vi pratade en stund och vem hade slagit upp de stora blå när jag kollade ner i vagnen... Jojomen, lilla damen hade tefat till ögon! Så när vi kom hem blev det lite kämpigt innan hon somnade. Jag hade planerat att varsamt lägga över en sovande bebis från vagnen till spjälsängen utan några problem. Ha, där fick jag!:)

Idag har vi haft en riktig slappardag. Ally har sovit mycket... Måste bero på vädret! Men ett kalas har vi iaf hunnit med. Dan & Karin fyller med 2 veckors mellanrum, så idag hade de gemensamt kalas. Supergod mat fick vi och barnen lekte för fullt. Trevligt!
Åkte direkt från kalaset till Ida. Så nu sitter jag helnöjd i soffan. De va skitgött och gå en långpromenad. Slitna var vi innimellan, men det är kanske inte så konstigt heller när käften går i ett:)

Får bjuda på lite gamla bilder... Har inte lagt in nya på länge!:( Sorry





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar