måndag 25 juni 2012

Måndag...

God kväll!

Första dagen med lchf har gått bra för mig... Värre går det för min bättre hälft. Han sitter nu vrålhungrig i soffan:) Medans jag blev supermätt av dagens middag. Har käkat stekt ägg till kvällsmat, så nu är det fullt i magen.
Vi gick en promenad förut. Det gick bra ända tills vi nästan var hemma, då var Allys tålamod slut. Som tur var hade Per med en liten nalle som hon kunde roa sig med den sista sträckan.

Ikväll har vi satt upp en rullgardin i Allys rum, flyttade även in spjälsängen. Och lilla donnan somnade snabbt ikväll. Vi ska försöka få henne med att sluta äta på natten (hon vaknar vid 04-05 tiden för en flaska välling). Så inatt blir det vatten i flaskan när hon vaknar, spörs och se reaktionen på detta påhitt. Återkommer med resultatet.

Imorgon ska vi försöka komma oss iväg på en förmiddagspromenad om vädret tillåter. Sen har vi en date med Emelie & Catrin!:) Ett besök på nya thai restaurangen får det bli.

Ska ringa Mekonomen och Helmia imorgon och höra på pris för att koppla ur airbagen. Har läst skrämmande artikar och inlägg på google (givetvis, var annars??) att det kostar många tusen. Hoppas, hoppas inte att det kostar allt för mycket iaf.


Krämig kyckling i ugn

4 st kycklingfiléer
5 dl grädde
1 pkt bacon
1 burk champinjoner
Dragon, salt & peppar efter smak & tycke

Sätt ugnen på 225 c
Dela kycklingfileérna i 2 och lägg de i en smord form
Stek bacon och champinjonerna
Tillsätt grädden och kryddorna
Låt puttra ca 5 min
Häll "såsen" över kycklingen och in i ugnen i 20-25 min

Servera med kokta grönsaker.

Lilla rackarungen... Lik sin far!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar