lördag 9 juni 2012

Lördag...

Hejsan hoppsan!
Blev ingen uppdatering igår, sorry... Vi var i Arvika på förmiddagen hittade en födelsedagspresent till Annie, och så blev det en till greengate mugg. En fika hann vi också med. Vi stannade även till på en loppis, jag och Theo gick in. Ida gillar inte loppisar å sånt, så hon och Ally satt kvar i bilen medans jag och Theo botaniserde bland olika fynd. Jag fick med mig en liten hylla till Allys rum och 2 böcker som ska få agera prydnad... Barnen som var supernöjda med lilla turen somnade i bilen påväg hem och sov sedan en bra stund när vi kom hem...:)

När vi kom hem var pappa P på plats. Vi bestämde oss för att åka och köpa grillbriketter. Så en tur fick det bli! Per fick även med sig några påsar från systemet. Jag köpte 1,4 kg godis också, inte riktigt vad min hydda behöver precis...

Idag fick Per en riktig sovmorgon, A vaknade redan 07, så jag gick upp med henne idag... Hoppas innerligt att det är min tur att sova imorgon!
Per är och hjälper sin pappa idag. Han har påbörjat ett garagebygge och behöver givetvis den händige sonens hjälp.
Vi har varit inne hos farmor Karin i några timmar... Kusinerna Moa & Minna kom också och gjorde sällskap. Barnen har lekt superbra ihop, så kul och se...:) Är ganska livat med 3 tjejer i relativt samma ålder, Moa är 3 år, Minna är 15 månader och lilla Ally är 8 månader.
Kusinerna hade minikusinen i hasorna hela tiden kan jag säga...:)

Att busa tar på krafterna. Ally somnade i mitt knä när vi kom hem och sussar nu gott i vagnen. Spörs och se hur länge det varar. Hon sov 2 timmar på förmiddagen och sen 2 timmar i bilen...

Ska kolla om jag ev kan måla hyllan jag köpte... Den kommer bli så fin!:) Hoppas jag. En byrå letar jag fortfarande efter. Hoppas, hoppas det dyker upp nån snart som duger.

Allys nya trasmatta inköpt på Noll54.

Lilla damens rum...

Badbruden försöker agera tomte i mitten av juni...

Minna & Ally

Moa & Ally har kusinmys.

Här kommer en tjuvkik på ett litet pyssel jag håller på med. Bild på det färdiga resultatet kommer inom kort:)

Har svirat om lite i hallen. En vimpel och lite nya kuddar gjorde susen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar