torsdag 12 april 2012

Torsdag...

Hejsan!
Blev försent att skriva ett inlägg igår... Har inte vant mig vid att det är så ljust på kvällarna ännu.

Jag och mamma var i Ch-berg igår, men vi handlade ingen mat som det var tänkt!
Vi började med en tur till Sportshopen. Mamma köpte en mysdress till mormor, allt frid och fröjd. Ända tills vi kom ut till bilen... När jag skulle starta den gick det inte!! Som tur va skulle vi möta upp min moster och kusin Tova för en fika på centret, så de fick komma och hämta upp oss. Per fick ta med sig bilen påväg hem från jobbet (då startade bilskrället minsann).
På centret hade Ally gjort nr 2.. Och givetvis hade jag glömt blöjor!! Fick springa på maxi mat och köpa ett paket (som förövrigt kostade 145:-, SAMMA paket kostar på konsum 87:-). Kollade igenom skötväskan, hittar inga våtservetter... Nej men va tusan! En tur till på maxi mat. Sen kunde mamma gå och byta blöjan (ja, mamma gick och bytte. Jag var helt slut efter letande, köpande och susande).

Haha, vilket kaos... Men det blev en bra tur hursomhelst!:) När vi kom hem sov lilla donnan som en stock! Helt utsliten efter shoppingturen.
Efter gårdagens middag fick jag åka och handla mat. Jisses va dyrt det är!!:( Finns verkligen roligare saker att lägga pengarna på.
När jag kom hem åkte vi ner till svärföräldrarna på en fika. Ally fick en tallrik gröt, gissa om matvraket var nöjd! När vi kom hem stoppade vi Ally i säng och bänkade oss i soffan.

Idag ska vi t Ch-berg igen. Per har lagt ner sitt kort till oss, så nu ska här spenderas...
Återkommer med resultat av shoppingen senare!:)

Morgonmys med farsan

Världens bästa mormor!

Haha, byfånen!

Morgonpigg liten rackare!

Allys Gant kofta, mina saker från kicks och en t-shirt från Zara (påskpresent från Nanny)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar