fredag 27 april 2012

Lycka


Idag har vi haft lite att göra jag och Ally.
Vi kickade igång dagen när Ida & Theo kom. Då packade vi in oss i bilen och åkte och lämnade tillbaka de förgrämmade bilgrejerna jag köpte igår. Sen åkte vi på konsum, handlade lite och lämnade in några paket på posten. Sen åkte vi och hämtade upp mamma på Sportshopen, vi skulle ta en fika med henne innan vi åkte hem. Barnen var helnöjda på fiket, och somnade i bilen påväg hem.
Det dröjde inte länge efter att vi kom hem, så kom även pappa P. Vi tänkte bara vara hemma och slappa, men när svärfar ringde och frågade om vi ville med till hans stuga tackade vi ja.

Och vilken tur... Ally somnade i bilen, så jag fick ströva lite fritt när vi kom dit. Gick och kollade i ett uthus... Vilket paradis för mig som älskar shabby chic stilen!!:) Fanns massa "fynd"... Fick med mig en stor zinkbalja hem, den ska få agera blomkruka utomhus i sommar!:)
Sen måste jag höra lite med svärmor vad hon ska ha och inte... Fanns en suuuperfin hylla som jag mer än gärna lägger vantarna på. Hoppas hon tycker den är skitful. Per skrattade åt mig, jag gick som en liten vessla bland all "dret" som han uttrycker sig. Ett tag var han tom orolig att jagh skulle slå ihjäl mig, så ivrig var jag, haha.


Nu har vi precis nattat lilla damen. Skulle tro att hon somnar gott, eftersom hon knappt sovit nåt på hela dagen. Jag ska öppna chokladkakan och bara njuuuta av att det är långhelg för pappa P!:)

Ha en fin kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar