torsdag 10 maj 2012

Torsdag...

Och vilken tråkig torsdag...

Började dagen med att inse att Allys ögon drabbats av ögoninflammation. Hennes ögon brukar vara stora som tefat på morgonen, men idag orkade hon inte öppna dom på ca 30 minuter. När hon väl slog upp de blå var den vänstra jätte rött och svullet... Det högra var inte alls lika illa! Lilla fröken var extremt ljuskänslig så vi fick stanna på sovrummet. Vi somnade om en liten stund och när vi vaknade ringde jag vårdcentralen. De rådde oss att badda med varmt vatten på en bomullstuss 3 ggr/dag. (egentligen hade vi redan fått detta tips av Pers jobbarkompis Johan, men dubbelkolla vill man ju alltid:)
Ögonen verkar redan må bättre, och förutom att hon är tröttare än vanligt så går det relativt bra.
Nu håller vi tummarna att inte det blir värre igen! Finns verkligen inget som gör en så orolig som när de små är dåliga... Den ständiga oron får man gratis när man skaffar barn, bara och tacka å ta emot! Det är inte mycket här i världen som är gratis.

En annan tråkig sak är att vi idag ska på begravning, min lilla morfar gick bort för några veckor sedan. Och ídag är dagen då vi ska ta farväl på riktigt. Uff!!
Per är och letar fram sin kostym, och jag ska försöka komma underfund vad jag ska sätta på mig. Farmor Karin var snäll och slutar tidigt för att passa Ally under tiden vi är borta.

Ha en fin dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar