fredag 25 maj 2012

fredag...

Hejsan!
Känner att bloggen har blivit bortprioriterad nu i det fina vädret...

Kan säga som så att det är riktig värmebölja här just nu. Så vi passar på att njuta lite här hemma, eller ja så mycket man kan njuta med en bebis som inte är överdrivet förtjust i värmen.

Igår var jag och Ally med min mamma, moster och kusin Tova till deras stuga i Skillingmark. A gillade inte alls detta påhitt, och var på ett riktig gnällhumör under vistelsen. Vi stannade ett tag, men packade ihop och tackade för oss runt 2 snåret. Då åkte vi hem till mor & far istället. Ally somnade i vagnen och sov ett par timmar, jag lapade lite sol under tiden. Sen blev det kusinmys när Theo kom hem, vilket passade damen mycket bättre. Mamma bjöd på mat, satt ute= underbart! Sen tvättade jag min bil, men barnen som publik:)
När vi kom hem släppte jag av A hos sin pappa, åkte och köpte sallad till oss. När det är så varmt är jag inte sugen på att stå vid spisen överhuvudtaget, så pizzerian fick det bli.

Idag har vi softat hela dagen... Har försökt sola lite, men Ally vill som sagt inte vara med på noterna... Kan förstå det också, herregud va varmt det är. Så när Per kom hem åkte vi för att köpa en liten pool till Ally. Slutade med att Per impulsköpte en sån ac att ha i sovrummet, bara sådär!:) Han är lustig han.
Nu på kvällskvisten har vi varit nere hos svärisarna. Pers släktingar från kusten är här denna helg, så vi passar på och träffar dom nu!:) Ally plaskade i sin pool lääänge, gissa om vi hade en nöjd unge! Känner på mig att hon kommer vilja sitta i den fler gånger i sommar...
Jag fick lämna "kalaset" lite före. Var tvungen på H&M och köpa lite sommarkläder till mig själv... Kom hem med 3 par shorts, 2 linnen, solbrillor och ett litet sommarset till Ally. Och just de, ett par ballerina skor t mig.

Nu håller mannen i mitt liv på å grillar... Så nu blir de snart käk!:)

Ha en fortsatt fin helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar