onsdag 23 maj 2012

Onsdag...

God morgon på er!

Här hemma har vi haft en lite orolig natt. Ally har blivit snorig, och då sover hon inte så bra. Hon krånglade igår när vi la henne, det hör inte till vanligheterna precis så jag började ana ugglor i mossan. Flyttade över henne till vår säng vid 03, gav henne en flaska välling då också. Sen sov vi halvdant till kl 7 imorse.

Men vad gör väl det när det är så underbart väder. Jag & A har gjort undan alla "måsten" såsom plocka ur diskmaskinen, hänga tvätt osv. Så nu ska vi bara njuta av dagen. Lilla damen ska snart sova första luren, så då tänker jag slå mig ner i solstolen en stund. Underbart!
A sitter i mitt knä nu, och luktar solkräm.. Lilla godingen:)

När vi var på centret igår var det 2 personer som trodde att Ally var en kille...
-så snällt han sitter där...
-åh va söt han är!
Jag hade satt på henne ett par jeansshorts (tjejmodell), en multirandig t-shirt i olika färger och (i mitt tycke lika mycket tjej som killfärger) en marinblå solhatt med vita prickar.

Kläderna kom från polarn & pyret, och efter jag kom hem igår tänkte jag skicka tillbaka allt jag hade beställt till lilla damen. Jag vill ju att folk ska se att det är en liten tjej jag har, men samtidigt så kom jag på att jag klär min lilla donna i precis vad jag vill. Sen är det skitsamma att någon främling inte säger rätt kön. Jag kan tycka att många tjejkläder inte är allt för praktiska, och när de är så små tycker jag att det ska ha behagliga plagg som de kan röra sig fritt i.

Nu är Ally trött på att sitta på golvet och leka med de tråkiga leksakerna jag lagt till henne på golvet. Så nu är det dags att gå ut och sova/sola lite.

Hoppas ni får en bra dag allesamman!:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar