tisdag 22 maj 2012

Tisdag...

Hejsan!

Blev inget inlägg från Oslo igår, hade allt för trevligt för att hinna med det... Här kommer en resumé av våra kanondagar i Norges huvudstad.
Vi anlände till Oslo runt 12:30, då hade vi hunnit med lite felkörningar i staden och letat parkeringsplats ganska länge. Väl framme serverade Becka frukost på takterassen, mysigt värre! Perfekt uppladdning inför en dag fylld med shopping. Mätta i magen strosade vi på Oslos gator, blev några få inköp för min del. De andra hittade lite också. Var meningen att jag skulle hitta en klänning till det stundande bröllopet, men  icke!
Vi landade i Beckas soffa en stund innan vi piffade till oss lite och gick ner på byn för lite käk. Blev ett amerikanskt ställe, helt ok. När vi kom hem åkte kortleken fram, vi spelade en omgång plump. Jag kom 2:a, vem som vann låter jag vara hemligt!:)
Idag blev det en ordentlig sovmorgon (=underbart) följt av en meget god frukost. Sen bänkade vi oss framför tv:n och kollade på lilla Estelles dop. Vilken snäll unge, är ganska övertygad om att dom hällt i henne nåt lugnande innan dom stegade in i kyrkan!:)
Becka skulle börja jobba kl 13, så då fick vi packa ihop och tacka för oss. Vid bilen väntade en ful, gul liten lapp som informerade om parkeringsböter... Jäkla skit!! Tråkigt slut på en kanontur, men men.
TUSEN TACK SÖTASTE SANDRA & BECKA FÖR DENNA GÅNGEN!

Borta bra, men hemma bäst... När jag kom hem möttes jag av värlens gladaste bebis! Kunde inte få bättre mottagande. Lilla donnan hade skött sig exemplariskt hos mormor & morfar. Hade varit på ett strålande humör:)
Eftersom sommarvärmen har kommit med besked var vi tvugna att åka och köpa lite sommarkläder och solkräm till Ally. Blev 4 t-shirtar, en shortsdress, ett par leggings och en solhatt från H&M. Vi har köpt lite shorts och sånt tidigare i vår, men det är i strl 74... Lite stort än sålänge.

När vi ändå var ute och åkte svängde vi förbi Änghagen en snabbis. Där städades det inför inflyttning, jippi!:) Passade på att leta fram Theos gåvagn, nu ska vi se om lilla damen vill stå.

Nu ska jag gå och plocka bort efter maten. Vi invigde grillen idag, underbart gott... Känner på mig att det kommer bli många grillmiddagar i sommar!


Frukost...

Guldmannen...

Aker Brygge

Vi hamnade mitt i ett lååååångt demonstrationståg...
Några knäppgökar som spatserade utklädda till rymdgubbar fanns det också i Oslo.
Mycket galet fick vi se!:)

Nej nu får det bli en dusch och sen landa mjukt i sängen...
Natti natti!:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar