lördag 24 mars 2012

Underbara lördag...

Jösses vilket väder vi har... Idag känns det nästan som sommar! Har precis kommit in, har suttit ute i solstolen och halvsovit i en timme. Passade på medans Ally sover och Per är på utflykt. Han är med sin pappa och kollar på nåt träd i skogen. Var meningen att vi skulle åka allihopa, men jag och A stannade hemma, vilket jag är extremt nöjd för nu.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Var på konsum och handlade inför kalaset imorgon. När vi kom hem svirade vi om och Per tog bilen till skogen. Jag och Ally tog en promenad i vagnen. När vi kom fram grillade vi korv. Varv meningen att gubbarna skulle hugga ved, men traktorhaveri satte stopp för det hela.

Gårdagens spenderades i Karlstad med Sandra och Ida. Första anhalten blev city. Vi skulle på noll54, underbar butik med massa fint. En maileg plansch till Allys rum och en vispskål från Ib laursen fick följa med mig hem. Sen bar det iväg till barnmässan... Vilket inte riktigt var som vi tänkt oss, men nu har vi varit där. Jag höll mig lugn, men de andra två var tvugna och stilla lite shoppingsug i geggamojas monter... Efter barnmässan konstaterade vi att vi inte var helt nöjda.. Så en tur till Bergvik fick det bli. Köpte ett par solbrillor till Ally, men de va de hele.
En trevlig tur, som snart måste göras igen. Tack flickor!!

Påvägen hem stannade vi på konsum. Köpte med ingredienser för att göra en god middag till Per. Blev skaldjurspasta, helt ok, men hade nog större förväntningar på den!
Köpte även jordgubbar till efterrätt... Mums! Längtar tills de svenska kommer.

Nu ska jag skicka ut lite vinnarmail på tradera... Blev en bra omgång även denna gång!!:)

Ha en fortsatt fin dag...

Lilla pussgurkan...

Denna hade Pernilla köpt till Annie, och jag älskar den! Så fin så jag var tvungen att härma...

Äntligen står denna i mitt köksskåp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar