måndag 26 mars 2012

Plåster på såren..

Eller ja, åtminstonde på 2 små stick i benen. Var som sagt på bvc förut med lilla skruttan!
Först blev hon vägd och mätt. Stora damen vägde nu 6980 g. och var 64,5 cm lång, huvudomfånget var 43 cm. Sen gjorde läkaren en undersökning och Ally klarade "testerna". Sen var det dags för sprutor. Kände bara jag satte mig ner med henne i knät att hon blev spänd, att jag dessutom fick hålla i hennes armar gjorde inte saken bättre. Och som hon skrek när dom stack henne!! Hjälp, men det gick snabbt över som tur var. Hon var arg ända tills hon hade fått på sig kläderna, då var det bättre.

Efter bvc åkte vi till konsum. Jag var tvungen att fylla på Allys matförråd och köpa frimärken. Satte Ally i bärselen, och där satt hon nöjd.. Så nöjd att hon nästan somnade! Direkt vi satte henne i bilen somnade hon, och sover än... De kunde bli trötta av sprutorna och det tror jag minsann hon blev.

Jag får väl erkänna att jag inte var ensam på bvc... Precis efter att jag bloggat ringer mamma och erbjuder sig att följa med. Jag tackade och tog emot!:)

Vi väntar på besök här hemma nu. Kusinerna Moa & Minna med föräldrar skulle komma bortöver och säga hej! Vi ska även få låna en gåstol av dom. Spännande och se vad lilla damen tycker om det...




Ha en fortsatt fin dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar