måndag 1 oktober 2012

Måndag...

Hej, hej bloggen!!:)

Idag steg jag upp och gjorde mig i ordning medans det fortfarande var mörkt ute... Lite mysigt var det faktiskt å tända lite myslampor och knalla runt i min ensamhet! Väckte Ally runt kl 8, en liten tröttis, dock glad som en lärka ändå. Fixade och dopade innan vi fick åka på dagis, och vi kom i tid!

Första timmen var det bara Ally och 3 tjejer till inomhus, grabbarna var ute. Ally knatade runt och spanade in nya stället. Brydde sig inte om var jag befann mig utan var på egen upptäcksfärd!
Strax före elva kom fotografen som skulle ta bilder, Ally tog första enskilda bilden sen fick vi vänta tills de andra barnen var klara innan det blev gruppbild. Då var lilla älsklingen ganska sliten, men satt i knät på nya fröken och var med på bild:)

När vi kom hem fick fisan lite mat och ny blöja, sen somnade hon gott.
Att det tär på krafterna att vara på dagis råder det ingen tvekan om. Ally har suttit i mitt knä typ hela eftermiddagen och kollat på Disney channel. När Per kom hem fick hon dock ny energi... Att mormor & morfar kom hit på besök var ju också toppen!!:)

Så nu har jag nattat en trött liten fis, själv ska jag kolla på ensam mamma söker, i brist på annat.
Per har ockuperat datorn, jag som hade tänkt lägga in en beställning på Ellos... Ni har väl inte missat att man just nu får 40% på en vara, 20% på resten av beställningen och fri frakt?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar