torsdag 4 oktober 2012

Ally, Bally, buuus!!!

Ja så kallas jag av många... Tänkte nu lagom till min 1 års dag gästblogga här hos morsan. Eftersom jag nu är så stor borde jag fixa detta!

Mitt första år har gått så snabbt.. Mamma & pappa tjatar heeela tiden om att dom inte hinner med i min utveckling, själv tycker jag om att mina framsteg är många och att det går snabbt! Det finns ju så mycket att utforska här i världen... Just nu gillar jag att göra sånt jag INTE får, att bestiga trappan är favoriten. Mamma brukar skälla och föröka tukta mig lite, då skrattar jag bara åt henne... Gissa om hon blir irriterad!:) Tur hon inte är så långsint.
Att busa i stora sängen är riktigt kul, oftast är det pappa som slänger upp mig där. Mamma gillar inte att kuddarna slängs och överkastet blir knyckligt, turligen bryr sig farsan inte!
Det är som vanligt... Mamma gillar inte att pappa är så slarvig, hon brukar snacka om det om dagarna när han är på jobbet. Som om jag skulle bry mig??
Jag är nog lik på pappa, att dra ut varenda pinal i leksakskorgen utan att leka med dem är min specialité!

För att gottgöra mitt busiga sätt har jag numera börjat kosa på mina päron. Pussar och kramar kommer man långt på kan jag lova, dom smälter med engång! Tänk att en slemmig puss med rester av dagens lunch kan vara så trollbindande.. Om jag kollar på dom med lite ledsna ögon faller dom som furor. Crazy att dom inte förstår att jag har fattat galoppen, detta utnyttjas till max. Dumstrutar!

En sak jag ofta får höra är att jag är väldigt grisig när jag äter mat. Självklart är detta numera ett väl inövat nummer! Ju mer jag kletar i håret, på benen, på kläderna, i ansiktet, i öronen osv desto oftare måste jag bada... Och bada är ju så jäkla kul!!! Jag älskar det, att gnälla när håret ska tvättas är ingen id'e. Då tar dom upp mig, så jag böjer huvudet fram också är det klart på 2 röda!:) ytterligare en liten notis jag har tagit under mina 366 levnadsdagar.
När jag är ren & fin, brukar jag torka mig i ungefär 2 sekunder, sen springer jag iväg... Det är ju så underbart att springa nakenfis!!
Tyvärr blir det inga långa stunder då mina hönsiga föräldrar vill inte att jag pinkar på golvet, töntigt jag vet!

När det är sovdags har jag lagt till med vanan att bara somna utan gnäll och skäll... Då är ju det färskaste minnet av mig att jag är så otroligt lättvindig! Mina bus och bravader glöms då bort, och jag vilar upp mig inför kommande dags röj...:)

Nu ska jag se om jag kan sabotera lite i köket, diskmaskinen ska visst tömmas... Då kan jag ju alltid sticka iväg med bestickkorgen!

Over & out// Ally

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar