tisdag 2 oktober 2012

Tisdag...

Hej på er!

Jag passar på och bloggar medans Ally sover. Hon har sovit 2 timmar nu så jag misstänker att hon snart vaknar!

Idag var lilla fröken lite trött på dagis, men det gick bra ändå.
Idag var vi med på samlingen, där det sjöngs sånger. Ally hade lite myror i brallan, men det gick bra ändå.
Fruktstunden gillade hon, klämde i sig lite banan:)
Sen gjorde de "små" barnen handavtryck idag... Kul å ha!

Ally har fått en killkompis på dagis... En liten Neo som är typ 3 år... Han ger henne leksaker, håller i handen och pratar med henne. Såå söt!

När man är med på inskolning iakttar man barnen när de är i sin lilla värld... Och gissa om det gör ont i hjärtat när ett barn inte får vara med och blir bortknuffat... Tänk om det händer min lilla??
En lite roligare iakttagelse gjordes i hallen.. Där 2 av 4 flickor ville ändra fröknarnas val av ytterplagg. Ingen av grabbarna tänkte på det, en hade även på sig någon annans galonbyxor utan att tänka på det! :)

Per är såå nöjd här hemma. Ally har en liten mjuk boll. Hon har nu börjat sparka bollen istället för att bara bära och kasta. Duktig tjej, blivande fotbollsproffs??
Fotbollsproffs och tjej är uteslutet enligt Per. För dåligt betalt, däremot tennis och golf verkar vara godkänt!:)

Nu ska jag inventera kylskåpet inför dagens middag. Hade tänkt enkel pastagratäng, men hade glömt tacokrydda. Typiskt!!

Läste förresten igenom gårdagens blogginlägg förut. Att jag & Ally fixade och dopade innan dagis är givetvis felskrivet....:) dolade ska det stå.
Nu behöver inte SOC komma hit och leta kanyler och piller! Vi är gröna... Inte drogade överhuvudtaget!!:) Ally "dopades" med gröt innan dagis, that's it!

Ha en fortsatt fin dag...

OBS det söta setet med tunika & leggings finns NU på h&m för 129:- sååå himla sött. Love it! (därför inköptes det i både strl 80 och 86!!)

2 kommentarer:

  1. åhh va de ally neo pratade om som va ny liten å söt som han skulle bli kär i när han blev stor hehe! Fin blogg föreste =) / Neos faster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vettu de va!!:) Han va så himla go mot henne... Jag blev jämt kär i denna söta pojken! Att det var ditt syskonbarn hade jag inte förstått Sanna...

      Radera