fredag 31 augusti 2012

Fredag...

Hejsan!
Då var det återigen fredag, och helg!!:)

Vi inledde dagen med lite sovmorgon, älskar att Ally är en tröttfis!
När vi kom ner var det sjuuuukt mycket äckliga jävla bananflugor i köket. Dom hade hittat en spricka i en banan och gottade sig ordentligt. Äckel!
Så efter frukosten fick vi traska ner till farmor Karin och fråga om tips på hur man får de att försvinna. Kusinerna Moa & Minna var på plats, så barnen lekte lite innan vi traskade hemöver med en skvätt vinäger rikare.
Så nu har vi ställt en shot innehållande vinäger, diskmedel, socker och vatten i köksfönstret. Spörs och se om vi lyckades!:)

Ally Bally somnade när vi kom hem. Och jag har läst ut 6:e Marie Ljungstedt boken. Kan verkligen rekomendera dessa, beroendekallande deluxe!

Har ni sett villervallas nyheter?? Härliga höstfärger och underbar velour!
Lundmyr har också släppt lite nyheter... Finns kabelstickade byxor med matchande kofta i blått & rosa... I love it!! Dessvärre är A för stor...:(

Tyvärr har jag dåligt med bilder på iphonen nu... Tar bara med kameran för tillfället! Men jag lovar att bli bättre...

Ni som inte har instagram måste skaffa det, superkul verkligen!
Om du vill följa mig heter jag- Johannakiiveri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar