tisdag 25 september 2012

Tisdag!

God kväll!

Eftersom sambon är lite invalid, men ska röra mycket på sig för att inte bli stel åkte lilla familjen idag till Arvika. Vi åkte till 3 olika bilfirmor... Kollade, förhörde oss lite om priser, bränsleförbrukning, skatt, utrymme m.m! Livsfarligt att kolla på nya bilar... Eftersom Ally var med fick Per provköra själv, han körde en V70, passat och en Kia sportage! Jag & Ally gick och kollade på bilar och på ena stället fanns leksaker, på det andra fanns en hund(!!) Så oss gick det ingen nöd på... Ally var helnöjd hela tiden, helt otroligt med tanke på att vi var iväg i mååånga timmar!!

Hon somnade gott i bilen hem, men vaknade direkt vi parkerade i By. Var hos systeryster med familj en stund innan vi fick tacka för oss... Vi la lilla älsklingen direkt vi kom hem, och vi gjorde oss lite kycklinggratäng!

Något var inte helt bra med lilla fröken som vaknade för en liten stund sen, helt knäckt!!:( Gråt, gråt och gråt. Händer typ aldrig så vi blev lite ställda. Körde uteslutningsmetoden och kom fram till att hon nog var utsliten, ev ont i magen och munnen. Så en Alvedon i rumpan och lite kos med mamma och pappa i soffan fick henne lugn och nu sover hon gott.
Hon har vaknat flera nätter i rad och gråter, fast inte så hjärtskärande! Kanske är det någon fas?!?!

Igår var jag & Mr P på vårt allra första föräldramöte på Droppen. Kändes så vuxet! Vi skötte oss fint, otroligt nog var det ingen av oss som snubblade, fes eller gjorde något allmänt pinsamt:) Ally kan vara stolt över sina päron.

Direkt efter mötet åkte jag på zumba... Lika roligt varje gång!!!:)

Imorgon ska jag besiktiga bilen. Det hatar jag verkligen!!! Jag hoppas och ber att det är en snäll gubbe som öppnar upp pärleporten kl 08... Wish me luck!!

Fick meddelande/mms från finaste Catrin förut. Hon är i USA nu, och verkar ha det toppen. Jag är såå avundsjuk!! Vill också resa, helst nu.
Njut av semestern älskade, lilla fis!! Ses snart igen... Puss från mig& Ally!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar