söndag 16 september 2012

Glömde berätta...

...idag putsade jag några fönster här hemma. I hopp om att kunna se ut! Putsningen gick bra, ända tills jag, stående som en liten groda i köksfönstret hör ett rejält brak, samtidigt som jag blir lite blöt på foten... Tydligen tålde inte kökskranen mina 60,70,80 kg!!(har inte vågat ställa mig på vågen på sistonde) så kranen knäcktes, den såg typ halshuggen ut.
OMG!!!
Försökte laga, men då rann det bara mer vatten. Pallade upp kranen med en sprayflaska, och visst såg den bara liite sned ut. Men mitt brott skulle avslöjas bara Mr P satte p kranen så jag fick med gråten i halsen gå med tunga steg till Perra.
Mitt korta kommando -det har hänt en liten olycka, du måste komma in. Tycktes göra sambon lite uppskakad. Han kom på 2 sekunder, sammanbiten. Men blev efter kort förklaring av olyckan verkade han nöjd(!!!!) han trodde nämligen att jag hade pajjat ett fönster eller knäckt diskhon:)
Så efter lite skruvande och meckande fick han loss en del av kranen, gav den till mig och instruerade mig att åka på Rör & Smide.

Ska aldrig mer putsa fönster själv, med tanke på att en sån liten plupp kostar multum hade de varit billigare å hyra in Rut... Man lär sålänge man lever!:)

1 kommentar: