söndag 16 september 2012

Helgen...

Hej på er!
Dålig uppdatering av mig i helgen, sorry!:(

Igår jobbade jag, 9-16! Mycket folk, massa varor och plock så tiden gick snabbt. Väl hemma åkte vi till Åmot en sväng. Ally hade haft de såå bra hos mormor & morfar. Skönt och få hem henne igen, det blir så tyst och lugnt här hemma när hon är borta.
Gårdagskvällen spenderades i köket för min del. Eftersom Ally hade sen "middagssovning", sov t kl 20!! kunde jag laga en smarrig potatisgratäng & helstekt fläskfilé... MUMS!! Pernilla köpte ingredienser till potatisgratäng efter jobbet, då blev jag inspirerad. Och gott blev de verkligen!
Eftersom Allys sovning var lite skruvad igår var hon vaken till strax efter kl 23! Det var som hon kände på sig att de var "lånad tid" och hon var såå nöjd. Gick runt, runt och bara flinade! Sötunge.

Perra tippade på en rejäl sovmorgon eftersom det blev så sent igår. Och det blev de... För mig!!:)) Ally vaknade vid 8:30, då gick Mr P upp. Mina ögonlock var för tunga! Hörde på ett öra hur han konstaterade att hon "-nog var hungrig, hur hon nog hade bajsat, hur hon nog ville gå upp nu".
Trots ihärdigt försök att få min uppmärksamhet lyckades han inte. Han fick vackert gå upp med henne medans jag dåsade vidare en timme till... Gött, jämnställt ska de vara va??

Idag har det varit perfekt målar å grejar väder. Så vi har slitit massa idag... Eller inte!!!
Per har saknat motivation, tydligen har datorn lockat massa idag. Jag hade självklart målat om jag hade haft färg. Men efter den lilla olyckan tidigare i veckan ekade de nu tomt i burken! Syynd, verkligen.
Så lilla älsklingen har fått massa uppmärksamhet från sina päron idag! Nöjd liten skit vill jag lova.

Ett besök hos Emil & Theo har vi fått till iaf. Theo har en elbil, som han körde runt, runt, runt... Ally fick åka med ett varv! Se bilder på crazy-kids!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar