fredag 16 november 2012

Lördag...

God morgon!
Passar på och bloggar lite nu... Ally vaknade vid 8:30 idag:) Gött! Per är iväg och jagar älg så vi är ensamma hemma... A strosar runt och leker lite medans jag ligger kvar i sängen och drar mig. Hon kommer med jämna mellanrum och visar upp vad hon hittar för skojiga saker... Nässpray, ett kort, en bokstav m.m! Hon är duktig på att rota fram saker!
Fast det är det värt, älskar mitt varma täcke!:) och min säng...

Igår eftermiddag Åkte vi till Arvika. Vi var på badhuset:) Ally gillade det massa, så dit ska vi fler gånger... Lite stressigt tyckte jag det blev när vi skulle duscha. Jag var ju tvungen att hålla koll på henne hela tiden, inte så lätt när man ska skölja ur shampoo och balsam vill jag lova. Det gick sådär bra också, vips så var Ally en dusch bort och drog i en kvinnas nyckelband. Hon hade det runt vaden, dvs perfekt för lilla damen som inte var sen och gå dit och dra... Lyckligtvis var kvinnan snäll och förstående. Allys mamma fick gå ur duschen med balsam rester kvar i håret. Vågade inte riskera något liknande igen!:)
Hursomhelst var det nya området på badhuset, Piratvika superkul för barnen! Väl värt ett besök!
Mc donalds hade vi besökt före badandet, vilket var tur eftersom Ally var helt slut efter badet. Hon somnade direkt vi kom hem...

Och jag och Mr P la oss i soffan under tiden... Lite slitna vi också!
Väckte Ally efter 1,5 timme, då var klockan nästan 19.
Vi var bortbjudna till C & D på middag.. Vi tänkte ta med A men när hon är med blir det ingen riktig matro, så hon fick vara hos farmor & farfar ett par timmar.
Där hade hon släppt lös alla bokstäver och speedat på ordentligt:) Hon hade haft så kul.

När vi kom hem la vi lilla skruttan nästan med en gång. Vi såg lite på x factor sen blev det bingen...:)

Idag har vi inga planer överhuvudtaget... Deprimerande väder är det iaf!!:( Vi får nog stanna inne och göra lite nytta... Tvätta, städa och plocka:) välbehövligt, men ack så tråkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar