torsdag 6 december 2012

Torsdag...

Hej på er!
Kladdar ner några rader innan jag stänger di blå för idag.

Inledde denna dag med att väcka Ally vid 7:30. Hon var riktigt trött och ville inte riktigt vakna till liv, somnade om flera ggr! Hon och Per snosade ikapp. Tillslut fick jag liv i dom. Hann med en snabb mys-frukost innan vi fick kasta oss iväg på jobb och dagis...
Lämnade en gråtande dotter idag, hjälp va jobbigt! Känslan är obeskrivlig. Man känner sig som världens sämsta mamma! Hursomhelst hade det gått bra bara jag stängt dörren...

Dagens pass på jobbet gick fort och vips var kl sex och det var dags å dura hem. Fick samtal av sambon 18:05 (hade då några missade samtal av tidigare nämnd. Förståelse för att man inte alltid är ute från jobbet 18:00 prick existerar inte!) att jag skulle skynda mig hem. Vattnet hade frusit och Ally va grinig! Övervägde en kort sekund att stanna på jobbet, men mitt bättre vetande styrde mig hem.
Väl hemma var det lite smått kaos-artat (som vanligt när Mr P håller i tyglarna). Skickade ut den stressade mannen och försökte klura ut varför lilla damens humör var så pissigt!

Satte på Ally overallen och åkte på Konsum. Lite moraträsk på dvd:n i bilen är grejen!:)
När vi kom hem hade A:s humör blivit avsevärt mycket bättre och med en gröttallrik i magen var hon återigen på topp!:)
Och pappa P fixade biffen med vattnet relativt snabbt!:)

Nu är Per ute och grejar i förrådet medjagvetintrvad!
När jag kollade till honom sorterade han några skruv... Omg!

Satt och kollade på nätet förut... Tänkte köpa lite julklappar, men kunde inte bestämma mig!!
Måste verkligen ta tag i detta nu, har inte köpt en enda klapp än sålänge.
Hittar bara massa saker till mig skälv hela tiden:)

Nu måste jag sova.. Har ju lååångledigt nu! Fredag-söndag + att jag hade semester i tisdags...:) lovely.

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar