söndag 9 december 2012

Söndag...

Hej på er!
Här kommer några rader från en trött morsa. Igår var vi på julbord med jobbet...:) Oscar Statt i Arvika stod för serveringen, supergod mat och det perfekta sällskapet gjorde kvällen super! Det var en riktigt lugn tillställning i år, jag och några till slog på stort och drack några drinkar men that's it!
Vilket jag är extremt tacksam för idag... Var otroligt trött när Ally började gnälla imorse vid 8 snåret. Jag vågar nästan inte tänka på reaktionen om man hade legat inne med en rejäl hangover också!!:)

Vid 9:30 kom Theo hit, han fick spendera några timmar hos moster medan hans mamma knegade. Och så kul vi har haft. Han & Ally har lekt för fullt och vi har sett på tv. Mormor Anneli kom efter lunch så då bakade vi pepparkakor...:) Mysigt och skoj!

När dagens gäster lämnat stugan förvandlades Ally till ett litet gnäll-monster! Tror hon börjar bli sjuk, blank på ögonen, lite varm och som sagt sjukt gnällig!!:(
Per & A åkte ner till farmor och farfar en tur för att få tiden å gå. Ska kolla formen på lilla damen när dom kommer hem.
Jag skulle lägga mig på soffan och vila i min ensamhet var planen. Men jag jag istället slängt ihop en hemgjord potatisgratäng och marinerad fläskfilé! Guuud va gött!!:)
Nu blir nog mannen nöjd med mig!

Ha en bra kväll, och glöm inte Solsidan ikväll!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar