tisdag 17 juli 2012

Tisdag...

God kväll.

Vilket härligt sommarväder vi fick ha några timmar idag, underbart!

Jag målade lite fönsterlister och underfodring på förmiddagen. Eftersom dessa plank ännu inte sitter uppe målade jag dem på marken, underbart lyxigt att slippa balansera på stegar och ställningar!
När jag kletade som bäst (hade färg i princip överallt) kläcker Perra att det är oljefärg. Så jag fick skrubba länge och väl innan det mesta försvann... Typiskt mig och inte tänka på sånt, och ännu mer typiskt Per å inte säga nåt förrän det är försent!:)
När jag var klar gick Per ut och plockade ihop lite bråte. Fattar inte vilka rotnissar det är som bor här hemma?? Kan det verkligen vara vi som stökar så? Tydligen.

Medans pappa P grejade åkte vi till Åmot och badade. Eller ja inte jag, men Ally plurrade i sjön. Kallt som tusan, men lilla fisken tycktes inte störas av det kalla vattnet... När vi kom hem hade mr hunnit med ett varv med röjsågen också. Helt sjukt vad det har växt på vissa ställen. Ally somnade direkt efter lite mat. Då städade jag lite här hemma...
När min käre sambo är hemma råder inte samma ordning som det gör annars. Det läggs grejer ÖVERALLT, och mina pikar som haglar tätt numera verkar inte förstås av mannen i fråga! Någon som känner igen sig?? För några timmar sen kändes sambons 3 veckor långa semester som ett hot mot familjefriden... Men nu är ordningen återställd, ett löfte om ett bidrag till kommande tripp till Borlänge och lite kärlek fick mig att mjukna upp...:)

Oooops, hör nu hur det dundrar och smäller i Pers rum (dvs pannrummet)... Jag ställde dit pant och flaskor som ska till återvinningen förut. Verkar som att det inte var allt för poppis?! Haha, kan inte låta bli å småskratta lite för mig själv. Kanske han förstår mig bättre nu?? (knappast, men  hoppas går ju).

Vi hade fikagäster här i eftermiddag. Ida, Theo, Sandra & Nanny var här och mumsade fruktsallad. Barnen lekte, gissa om Ally var nöjd... Hon tyckte de stora kidsen va superskojiga och följde dom som en igel:) Per tog med sig barnen upp och agerade lekfarbror ett tag så vi damer fick skvallra av oss lite!

Lilla skruttan tog kvällen relativt tidigt idag... Slitsamt med besök, badande och bus! Jag och mr har avnjutit en lyxmåltid i form av tacos. Nu är det flatout i soffan tills jag förflyttar mig till sängen. Good shit!:) 

Eftersom det är ett tag sen jag förde över bilder får ni se lite gamla i en salig blandning...
Mosters goding och lilla Ally.

Mosters Theo verkar inte tycka att han själv spelar så bra...

Ubertrött morsa med nyfödd liten skrutt...:) Se såå liten.


Liten spjuver, redo för babymassage.

Ser på tv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar