onsdag 18 juli 2012

Njuter...

Passar på att slänga in ett inlägg medans lilla damen badar. Eftersom jag åker till Borlänge med mamma, Theo & Ida imorgon njuter jag extra av lilla älsklingen ikväll.Ally får vara hemma med Per denna gång. Hon gillar ju inte att åka bil och gå i affärer är ju supertrist, så hon har det bättre här hemma med pappsen. Känner redan av separationsångesten... 2 nätter till att börja med, sen har jag henne på lördag dag, sen ska jag på middag/fest med gamla klassen på kvällen. Då ska hon sova hos mormor & morfar! Uff.

MEN jag ser fram emot härliga dagar med shopping, mys (speciellt med mosters goding) och lite semester från vardagen... Och hotellfrukost!:) Mums.
Iofs serveras numera brakfrukost varje dag när Per är hemma. Igår bjöd han på stekt potatis, ägg och bacon. Idag korv med bröd... Till frukost! Ingen diet att ha honom hemma precis.

Hursomhelst har vi haft en kanondag. Började med att slänga ihop lite kladdmuffins på morgonen. Bästaste Becka och Pierre dök upp på förmiddagen och då var vi ju tvugna att bjuda på lite gott.
Blev fika och snack. Ally gillade verkligen våra besökare, speciellt mannen i sällskapet!:) Apade och gjorde sig till.
När våra besökare lämnat stugan åkte vi till Åmot. Ally somnade i vagnen på 2 röda så vi lånade pappas bil och åkte till Rudsgården. Köpte lite cement och några armeringsjärn, här ska gjutas! Eller ja, inte än, men när tiden finns... (som mannen i huset uttryckte sig)

Världens gladaste bebis hade fått gröt av mormor när vi kom. Supernöjd med livet, och efter lite fika (återigen!!) drog vi hemöver. Då somnade Ally (igen) och sov flera timmar. Jag kollade på tv och dolade lite under tiden. Per flyttade runt lite virke ute. Vi har tydligen alldeles för liten tomt (5000 kvm), så mr är lite fundersam över hur han ska lägga upp allt... Det ska vara uthus, carport, skjul, vedskjul och gud vet allt...

Eftersom Allys sovstund varade till 19:30 misstänker jag att det blir en sen kväll idag... För min del är det perfekt....:) Att hon är världens gladaste och galnaste ikväll gör inte saken sämre!

Nu var mina hjärtan klara med bestyren, time to go!

Ally och dagens fikagäster.


Ally hänger med Pierre!

Visar upp sig på nya cykeln.


Nöjd liten rackare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar