tisdag 3 juli 2012

Tisdag..

Tjohoo!
Hoppas ni har haft en bra start på veckan.

Sitter här och försöker komma ihåg vad vi gjorde igår, men det står helt still. Vi var i Åmot en sväng på dagen. När pappa P kom hem käkade vi. Sen gick han ut och sätte upp ställningen och satte lite underfodring. Blev mycket finare med underfodringen. Vi har lite smått kvar på huset, den sista finishen kan man säga, och när Per fixar något blir det sån skillnad. Tror ändå inte att allt kommer bli helt färdigt... Tror vi sparar nån list tills vi blir gamla och ska sälja kåken, då minsann kommer vi sätta det sista:)
Jag och Ally tog en långpromenad igårkväll medans Perra grejade ute. Underbart väder! Lilla donnan blev lite uttråkad på slutet, så då fick morsan traska snabbt vill jag lova...:)

Denna soliga dag inledde vi med att inse att Ally sovit hela natten utan mat! Hon vaknade vid 06:45 och då gav jag henne en flaska välling, sen somnade vi om till 9... Gott gott! Sen rullade vi igång dagen, fixade lite med tvätten och plockade. Åkte och hämtade upp Ida & Theo. Blev ett besök på lögarberga kiosken. Påvägen hem somnade Ally. La över henne i vagnen när vi kom hem. Sen svirade jag snabbt om till målarkläder. Målade lite, ställningen räckte inte så långt, men lite blev färdigt!:) Känns underbart att veta att det är mååånga år (förhoppningsvis) tills det ska målas igen.
När Per kom hem idag åkte vi och handlade nödvändigheter. Tråkigt med välbehövligt!
Nu sitter jag och pustar ut i soffan. Har varit ute på långpromenad själv... Gött å gå utan vagn ibland också. Känns underbart å röra på armarna! När jag kom hem nattade vi lilla älsklingen som nu sussar gott på sitt rum.

Nu ska jag duscha, sen ska jag inventera kylskåpet och se vad som finns...

MÅLNING PÅGÅR

Tjeeena morsan!

Underbara barn!

Ally försöker dra ut leksakskorgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar