fredag 30 december 2011

Fredag...

Hej!!

Här på skogslyckan har vi varit någorlunda effektiva idag... Vi började dagen med en stadig äggfrukost. Mätta och belåtna drog vi iväg på en promenad... Blev ingen lång tur, men påvägen tillbaka såg vi att svärfar hade kommit hem... Jag blev skit nöjd då jag ville ha hem utdragssängen till Allys rum. Så jag tjatade liiiiite till och då minsann körde dom upp den till mig!! Så nu står den "nytvättad" på Allys rum. Cirre och Per bar precis upp den! Medan Ally sov sin förmiddagslur passade jag på att dammsuga övervåningen, dammtorka vårt sovrum och bädda rent i sängen. Så himla skönt när sånt är gjort. Per har grejat med foder till ytterdörren idag, blev inte färdigt men en bit påväg!

Vi åt potatis och fläsk idag, så himla gott!! Varför har jag aldrig lagat det själv tidigare? Per gav mig betyget MVG så jag tror minsann han gillade det också!:)

Jag och systeryster fick åka till Charlottenberg och stresshandla förut... På en timme hann vi massor. En tur in på kicks, köpte mig ett puder (sviiindyrt ofcourse) och en bodyscrub som doftade ljuvligt!:) Efter kicks drog vi till H&M, köpte mössa, vantar & raggsockor till A. Vidare mot Ö&B köpte en diskborste, tvättmedel & våtservetter. På panduro skulle jag ha inbjudningskort till dopet, men det var en beställningsvara så de får jag på tisdag. Sista anhalten var Maxi mat. Där skulle det handlas inför morgondagen... Vi gick som raketer i butiken men jag tror minsann vi fick med allt vi skulle ha! Det återstår och se imorgon...

Ikväll har vi haft besök idag av Pers kompisar Kicken och Cirre... Per följde med Cirre hem nu för att spela tv spel och jag ska nog plocka lite här hemma innan de blir sängen. Ally somnade nyss och förhoppningsvis sover hon till 5-6 tiden...:)

 Sängen.. Som var riktigt skitig!! (inte så konstigt med tanke på att den stått i ett uthus i typ 20 år)
 Ally snackar med grabbarna...
 Nybadad & nöjd liten fisunge!
 Nybäddat!!
Dagens mammalyx från Kicks!!:)

Natti Natti!

1 kommentar: